עמוד 1 מתוך 1

לא הבנתי את כל הקטע של רוחב דלתות ופרוזדורים

הודעהפורסם: 14 אוקטובר 2013, 21:10
על ידי איתי
הי,
התחלתי לעבור על החומר לבחינה ולא הבנתי איך קובעים רוחב של פרוזדור ודלת. יש את נושא התפוסה לפי מספר האנשים ולא הבנתי איך מחשבים. חוץ מזה לא הבנתי מה ההבדל בין פרוזדור רגיל ומוגן גם מבחינת הרוחב המינימלי
אשמח לעזרה
איתי

Re: לא הבנתי את כל הקטע של רוחב דלתות ופרוזדורים

הודעהפורסם: 16 אוקטובר 2013, 11:52
על ידי danr
איתי שלום,

שאלתך חשובה ביותר לצורך הבחינה. ובכן:

רוחב דלתות ופרוזדורים נקבע לפי סעיפים 3.2.1.3 ו- 3.2.12.5 לתקנות, בהתאמה (רוחבים מינימליים).

כאשר יש צורך בפרוזדור מוגן (פרוזדור מוגן אש המהווה מוצא בטוח), יש לבנותו ברוחב מינימלי של 110 סמ בהתאם לסעיף 3.2.6.1.

בנוסף,
במידה והתפוסה דורשת פתח גדול יותר, יש להגדילו בהתאם.


חישוב רוחב פתח לפי תפוסה:

שטח קומה * מקדם תפוסה (סעיף 3.2.12.2) = מספר אנשים

מספר אנשים * מקדם רוחב (סעיף 3.2.12.4) = סך רוחב היציאות

סך רוחב היציאות לחלק ל- מספר היציאות (סעיף 3.2.13.2) = רוחב יציאה אחת

וכמובן כל יציאה לא קטנה מהמינימום המוזכר לעיל...



טיפה מורכב, אבל כשמתרגלים את זה עם מספרים אמיתיים זה לא כל כך נורא..



בהצלחה !

דן רוטשילד
לקראת רישוי

Re: לא הבנתי את כל הקטע של רוחב דלתות ופרוזדורים

הודעהפורסם: 17 אוקטובר 2013, 19:00
על ידי איתי
תודה רבה על התשובה המפורטת :)
אפשר לבקש דוגמא עם מספרים ?
תודה מראש

Re: לא הבנתי את כל הקטע של רוחב דלתות ופרוזדורים

הודעהפורסם: 20 אוקטובר 2013, 08:15
על ידי danr
בבקשה:

לדוגמא עבור אולם של 1200 איש:
סך רוחב היציאות הוא 600 סמ (1200*0.5)
יש צורך ב 4 יציאות ולכן כל יציאה תהיה 150 סמ נטו (פתח בניה 170)
יש להקפיד שהאגף הנפתח הראשון בדלת דו כנפית יאפשר מעבר 80 סמ נטו ולכן כדאי לתכנן את הדלת הדו כנפית כ-95+75 (סעיף 3.2.1.3)

בהצלחה !

דן רוטשילד
לקראת רישוי

Re: לא הבנתי את כל הקטע של רוחב דלתות ופרוזדורים

הודעהפורסם: 19 דצמבר 2015, 07:39
על ידי אפי
את קטע חישוב רוחב דלת ופרוזדור מוצא מוגן ואופקי האם יש מצב להסביר בדוגמה של נוסחת חישוב למשל אולם 1200 איך לחשב תפוסה 2/ איך לחשב את רוחב דלת יציאה 3/ איך לחשב את דרך המוצא בברכת שבת שלום אפי

Re: לא הבנתי את כל הקטע של רוחב דלתות ופרוזדורים

הודעהפורסם: 19 דצמבר 2015, 21:52
על ידי יונית
את החישוב של התפוסה רואים בתשובה למעלה,, לגבי הפרוזדור זה אותו דבר כי הוא מוליך את אותה כמות אנשים נגיד אם יש שני פרוזדורים אז כל אחד 3 מטר רוחב